dinsdag 15 januari 2008

Meenemen uit 2007: Juliette Greco

Afgelopen jaar had ik vanaf april geen klog omdat mijn pagina een tijdelijk monumentje waren geworden voor Ine. Enkele dingen waren vorig jaar mooi genoeg om mee te nemen naar 2008.
Dit is er een van: Juliette Greco werd 80, maakte een cd in de VS en trad 5 avonden op in februari 2007 in het Theatre Chatelet in Parijs. En zoals ze dan in Rotterdam zeggen: Ik erheen. En het was geweldig. Greco was alert, vitaal en werkte zich zonder pauze door anderhalf uur chansons heen. Natuurlijke de bekende klassiekers, die ze zong alsof ze dat voor het eerst deed, maar ook nieuwere, zoals Julien Clerc's Utile. De begeleiding bestond uit een accordeonist en echtgenoot Gérard Jouannest.
Tegenwoordig kun je na een concert van enige importantie op YouTube tientallen filmpjes vinden. De vijfdaagse van Greco is kennelijk weinig gefilmd, ik kon geen andere clips vinden op www.youtube.com of www.dailymotion.com. Daardoor heb ik totnutoe meer dan 1650 views van dit hele simpele, korte clipje van Ne me quitte pas. Het was een van de toegiften en ik hield de Nokia even discreet richting podium.
[Video: ©ois]