maandag 14 januari 2008

Meenemen uit 2007: Julien Clerc

Het was mijn 5e JC-concert. Het voorlaatste was in de Parijse Olympia, waar ik op 1 februari 2006 voor het eerst was. Het allereerste was ergens in 1976 in het Congresgebouw in Den Haag. Ik herinner me nog dat ik naar een serieus optreden van een Franse chansonnier dacht te gaan kijken en dat er een complete horde gillende meisjes in de PWA-zaal bleek te zitten die het luisteren bijna onmogelijk maakte. Mijn tweede keer was in Luik, in '98. Een mooie tournee met voor de pauze een band en na de pauze een verrassend groot orkest op het podium. In februari 06 dus in de Olympia en op 12 mei 2007 in Antwerpen. Zelfde tournee, zelfde grappen maar met een veel betere sfeer dan in Antwerpen (wellicht ook wel omdat ik niet zoals in Antwerpen op de eerste rij zat tussen de hysterische belegen bakvissen) was het op 15 mei 2007 feest in Carré Amsterdam. Mijn filmpje van het fraaie Double Enfance, een fraai lied over de gevolgen van een scheiding voor een kind, is op YouTube al meer dan 5000 keer bekeken.
[Video: ©ois]